Webcare-regels voor gebruik social media van gemeente Etten-Leur

De gemeente Etten-Leur beheert maar liefst negen social mediakanalen. Van Twitter tot LinkedIn, van Facebook tot Instagram en van Pinterest tot WhatsApp. Met al deze kanalen bereiken we op dit moment ruim 16.000 personen. En dat aantal groeit nog steeds iedere dag. De gemeente zet de platformen al enkele jaren in om te informeren en reageren. Iedereen is van harte welkom om op de social media een vraag te stellen of een reactie te geven. Maar het is wel belangrijk dat dit gebeurt zonder een ander te kwetsen of te beledigen. Om ervoor te zorgen dat onze kanalen op een prettige en respectvolle manier worden gebruikt, stelden we zogenaamde webcare-regels op.

Webcare-regels

Denk aan de volgende webcare-regels wanneer u gebruik maakt van de sociale media van de gemeente Etten-Leur. Voldoet uw bericht niet aan deze regels, dan kan het zijn dat de webcareredactie u vraagt om uw opmerking aan te passen of te verwijderen.

  • Heb respect voor elkaars standpunt.
  • Vermijd het noemen van medewerkers van de gemeente bij naam in openbare reacties. U richt zich namelijk tot de gemeente en niet tot een medewerker. U kunt wel een persoonlijke vraag stellen via DM (Twitter) of Messenger (Facebook). Op die manier krijgt u persoonlijk antwoord.
  • Plaats geen commerciële mededelingen, aanbiedingen of reclame. Deze horen in de regel niet thuis op de gemeentelijke social media.
  • De voertaal op onze social media is Nederlands. We vinden het namelijk belangrijk dat de berichten op onze social media door iedereen begrepen en gevolgd kunnen worden. Zodat iedereen kan deelnemen aan de discussies op onze platformen. In sommige gevallen kan een bericht in het Engels geplaatst worden.

Voor meer informatie over de social mediakanalen van de gemeente Etten-Leur kijkt u op www.etten-leur.nl > Inwoner > Onze social media.