Chatten met een medewerker over bijvoorbeeld een paspoort, rijbewijs of verhuizing (LiveChat)

In het nieuwe jaar zijn we begonnen met een pilot, om ervaring op te doen met chatten via onze website www.etten-leur.nl Dat is natuurlijk even wennen voor u en voor ons. We beginnen daarom klein, om op die manier de juiste aandacht te kunnen geven aan deze nieuwe manier van contact. De chatmogelijkheid staat bij: paspoort, rijbewijs, identiteitskaart, verhuizen, parkeren voor inwoners en ondernemers. Dat zijn de meest geraadpleegde producten op onze website. Daar ziet u vanaf nu rechtsonder in het beeldscherm een aanklikbare chatbox met de aanduiding: ‘Vragen? Chat met ons!’

U kunt tijdens de pilot op werkdagen van 9.00 – 13.00 uur direct een vraag stellen over dat product, zonder te mailen of te bellen. Uw vraag wordt dan namelijk live beantwoord door een medewerker van de gemeente. Als we het antwoord niet direct of niet volledig kunnen geven, helpen wij u verder via de mail, WhatsApp of u wordt gebeld. Buiten de chattijden verwijzen wij u via de chatbox naar een formulier om een belafspraak te maken. Op die manier kunt u altijd eenvoudig in contact komen met ons en uw vraag stellen.

Omdat we natuurlijk graag willen weten of het chatten u bevalt, vragen we na afloop van de chat of we u een paar vragen mogen sturen over deze nieuwe manier van contact met uw gemeente. Na de proefperiode van zes maanden, kijken we of we definitief verder gaan met het chatten en zo ja, hoe we het chatten kunnen uitbreiden.